Hvorfor undervognsbehandling til din bil?
Hvorfor er korrosion stadig et almindeligt problem.
De fleste bilejere mener, at rustproblemer hører fortiden til på grund af moderne produktionsteknikker og teknologiske fremskridt. Vi ser heller ikke de gamle problemer med rustne skarpkanter og ydre synlig rust. Desværre er problemet blevet større, men er mere skjult, hvilket i sagens natur kan blive ekstremt kostbart og oftest dækker garantien ikke. Vidste du, at der i de fælles EU-garantiordninger mht. rustgarantien fra fabrikken står, at garantien ikke dækker hvis:
- Bilen har kørt i kystnære områder.
- Hvis bilen har været udsat for skader.
- Hvis bilen har været i kontakt med salt.
- Hvis bilen har kørt i terræn
Nogle biler er mere udsatte for rust end andre
Visse bilmærker og bestemte modeller inden for deres sortiment er mere udsatte end andre for problemer forårsaget af rust. Bilens pris og korrosionsbeskyttelsesniveau, der anvendes under produktionen, hænger normalt sammen. Mindre budgetbiler får oftest ringe eller ingen rustbeskyttelsesbehandling sammenlignet med dyrere biler, der normalt har en bedre byggekvalitet. At købe en dyr bil vil ikke beskytte dig mod rust fuldstændigt. Men hos nogle luksusbilproducenter, der er anerkendt globalt for at producere højkvalitetskøretøjer, er rustbeskyttelsen oftest stadigvæk nedprioriteret, og dækker kun i lande med langt mindre vanskelige klimatiske og vejmæssige forhold end Danmark.
Vi anbefaler, at du kontakter dit lokale Elaskon behandlingscenter i dag for at søge råd og vejledning om netop dit køretøjsmærke og model, og arrangerer et professionelt undervognseftersyn.
Faren for rust i skjulte rum, hulrum og sprækker
Din bil gemmer på en lang række hulrum og sprækker, fælder hvor rusten får ro til at brede sig. Selvom køretøjsproducenter er klar over de udfordringer som dette problem medfører, er der ikke ønske om at gøre noget ved problemet, da det ikke er synligt for kunderne før bilen er ud over garantien. Pga. manglende anvendelse af rustbeskyttelsesbehandlinger under produktionen, vil områder der ikke er synlige, oftest være utilstrækkeligt beskyttet. De fleste køretøjer har i hjulkasserne områder hvor snavs kan sætte sig under plastpanelerne og gemme på fugt og salt. Det er derfor vigtigt at inderskærmene afmonteres, områderne højtrykrenses effektivt, og efterfølgende rustbeskyttes.
Din bil har desuden en lang række paneler og områder som er sårbare for rust og dårligt behandlet fra fabrikken. Med Elaskons nye behandlingstype injektor vi en klar transparant semitørrende voks som danner en effektiv membran, der holder i mange år. Elaskon hulrumsvoks giver langvarig rustbeskyttelse ved at fortrænge fugt og trænger ind i alle hulrum.
Kontakt dit lokale Elaskon Behandlingscenter
Uanset hvor ny eller gammel din bil er, er en fællesnævner at hvis din bil efterlades ubeskyttet, er de tilbøjelige til ruste. Vores omfattende rustbeskyttelsesbehandlinger forlænger dit køretøjs levetid og sikkerhed ved at beskytte effektivt imod salt og fugt.
Elaskon behandlingscentre er specielt uddannet til at påføre belægning, hvor dit køretøj har mest brug for det. Dette inkluderer alle de skjulte områder og hulrum. Det betyder, at dit køretøj har den bedst mulige beskyttelse imod rust.